Договір дарування житлового будинку

При оформленні договору дарування нерухомого майна, в даному випадку житлового будинку, одна сторона документа (дарувальник) повністю передає право власності на цей будинок іншій стороні, що обдаровується.

Основна особливість договору дарування (або як його ще називають, дарчого листа), полягає в тому, що угода, що супроводжується цим документом, є безоплатною, на відміну, наприклад, від договори купівлі-продажу житлового будинку. Відповідно, дарувальник не має права вимагати від обдаровуваного відшкодування грошової вартості подарованого майна або виконання будь-яких дій.

Договір дарування житлового будинку має бути оформлений у письмовій формі та в обов'язковому порядку засвідчений нотаріально. При оформленні договору нотаріусу необхідно буде надати документи, що підтверджують право власності дарувальника на вказане майно, а також паспорти та ідентифікаційні коди обох сторін угоди, довідку про склад сім'ї дарувальника та експертну оцінку зазначеного об'єкта нерухомого майна.

При оформленні угоди нотаріус також звертатиме увагу на багато нюансів з тією метою, щоб забезпечити законність процедури, повноцінну юридичну силу договору дарування, а також убезпечити обидві сторони угоди від можливих судових розглядів або майнових спорів, які можуть виникнути внаслідок вчинення небажаних помилок.

Має бути обов'язково вказано статус сторін, які укладають договір (фізичні чи юридичні особи). Якщо дарувальник на момент укладання угоди одружений, необхідно надати згоду чоловіка/дружини на її здійснення. Також слід уточнити, чи мають право на будинок треті особи.

Особливістю оформлення дарування житлового будинку є те, що і будинок, і земля, на якій він знаходиться, є взаємопов'язаними між собою об'єктами нерухомості, тому потрібно також подати документи, що підтверджують право власності на цю земельну ділянку. Визначається також факт, хто несе витрати, пов'язані з оформленням договору і в якому обсязі.

Займатися оформленням договору дарування житлового будинку можуть як самі сторони договору, так і уповноважені ними особи (у разі оформлення довіреності). Якщо в цьому є необхідність і це не суперечить закону, дарувальник може вказати в договорі певні умови або терміни, що передують передачі житлового будинку у володіння особи, яка обдаровується.

Документи для оформлення дарування будинку (дарчого листа на будинок):

Для фізичних осіб:

  • Паспорт.
  • Реєстраційний номер облікової картки платників податків.

Для юридичних осіб:

  • виписку з ЄДР;
  • статут;
  • витяг з ЄДР;
  • довідка з ЄДРПОУ;
  • протокол про обрання керівника, а якщо від імені юридичної особи діє представник за довіреністю — нотаріально посвідчена довіреність;
  • паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків представника юридичної особи;
  • печатка юридичної особи;
  • протокол органу управління про згоду на укладання договору позики грошових коштів.

  1. Правоустановчий документ, зареєстрований у БТІ, технічний паспорт.
  2. Довідка – характеристика з БТІ (Витяг з Єдиного регістру прав власності на нерухоме майно)
  3. Довідка житлово-експлуатаційної організації про склад сім'ї, що зарегистрировані у будинку (форма № 3) або витяг з будинкової книги.
  4. Експертно – грошова оцінка майна.
  5. Якщо сторони договору перебувають у шлюбі — заява про згоду подружжя на укладення договору (при собі мати паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, свідоцтво про реєстрацію шлюбу).
  6. Державний акт про право власності на земельну ділянку (з присвоєним кадастровим номером), а якщо земельна ділянка не приватизована – довідка про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці з вказівкою розміру земельної ділянки на якій розташований будинок.
  7. У разі відчуження частини будинку – заява іншого співвласника про відмову від права переважної купівлі, засвідчена нотаріально.
Попередній запис
Довіреність на керування автомобілем
Наступний запис
Свідоцтво про вірність копій документів

Консультація нотаріуса:

+38 050 348 02 56
+38 097 071 96 84

Послуги нотаріуса

Меню