Договір купівлі-продажу нерухомості

Як відбувається купівля-продаж квартири

Коли тривалий пошук відповідного варіанта житлоплощі залишається позаду, настає найбільш відповідальний момент ‒ його безпосередня покупка. Відповідно до чинного законодавства, угоди з купівлі-продажу підлягають обов'язковому нотаріальному засвідченню. Сьогодні нотаріуси мають повноваження державних реєстраторів, що істотно спрощує придбання або продаж житла, скорочує тимчасові витрати на оформлення різних документів. Тепер для укладання подібного роду угоди достатньо звернутися до нотаріальної контори з повним пакетом документів.

Що потрібно знати перед оформленням угоди купівлі-продажу

При оформленні купівлі-продажу квартири необхідно чітко встановити таке:

  • Чи має власник право власонсті на майно, яке реалізує;
  • Чи є у наявності та чи коректні документи, що підтверджують право власності.
  • Чи не існує законних обтяжень, які можуть зірвати угоду (заборона відчуження)

У процесі укладання договори купівлі продажу квартири, нотаріус перевірить усі вищезазначені факти, а також усі необхідні для укладання документи та у разі, якщо до угоди не буде виявлено перешкод, оперативно її завірить та зареєструє.

Договір купівлі-продажу нерухомості

Ціна договору купівлі-продажу

Немає однозначної відповіді на запитання: скільки коштує оформити квартиру? Кінцева ціна індивідуальна та варіюється в залежності від оцінної вартості самого майна.

У вартість договору купівлі-продажу квартири входять:

  1. Внесок до Пенсійного фонду у розмірі 1% від вартості, прописаної договором.
  2. Державне мито у розмірі 1% від вартості угоди.
  3. Оплата нотаріальних послуг.
  4. Адміністративний збір за внесення інформації про нового власника до Державного реєстру речових прав.

Якщо протягом останнього року вже мала місце реалізація нерухомості, то додатково сплачується податок на дохід у розмірі 5%, а також військовий збір у розмірі 1,5% від суми угоди.

Документи, необхідні для продажу квартири

Для укладання договору купівлі-продажу квартири або іншого нерухомого майна знадобиться наступний пакет документів:

  • Правоустановчий документ на нерухомість (Виписка з Державного Реєстру майнових прав, якщо нерухомість була оформлена на продавця з 2013 року або довідка з БТІ, що підтверджує право власності, на придбання такого права до 2013 року).
  • Паспорти та ідентифікаційні коди учасників угоди
  • Техпаспорт на житлову або нежитлову площу, що відчужується.
  • Оцінка ринкової вартості квартири професійним оцінювачем.

При відчуженні/придбанні нерухомості, купленої у шлюбі, також буде потрібна письмова згода чоловіка/дружини на продаж/купівлю майна, а також свідоцтво про шлюб. Якщо в житлі, що відчужується, прописані неповнолітні діти, слід додатково до базового переліку документів отримати і дозвіл органів опіки та піклування. Якщо предметом майбутньої угоди є частина квартири, обов'язково знадобиться згода інших власників на її відчуження. Крім того, у нотаріальній конторі можуть запросити й інші юридично значущі для конкретної ситуації документи, для того, щоб процедура, яка має відбутись, не обмежувала права та інтереси обох сторін. В обов'язковому порядку на момент оформлення купівлі продажу квартири через нотаріуса власник, а також інші особи, прописані на квадратних метрах, що відчужуються, повинні бути виписані.

При оформленні договору купівлі-продажу, у якому одна зі сторін, покупець чи продавець, є юридичною особою, додатково знадобляться її статутні документи, протокол зборів засновників, що містить рішення про купівлю чи продаж нерухомості, а також печатку, якщо така є.

Щоб дізнатися, скільки коштують послуги нотаріуса при покупці квартири або записатися на консультацію або здійснення угоди у зручний для Вас час – телефонуйте за номерами, вказаними на нашому сайті.

Попередній запис
Видача свідоцтва про право на спадщину: вартість та нюанси оформлення
Наступний запис
Нотаріус у Печерському районі у суботу

Консультація нотаріуса:

+38 050 348 02 56
+38 097 071 96 84

Послуги нотаріуса

Меню