Оформлення спадщини

Деталі оформлення спадщини: 

  • Для відкриття спадщини необхідно звернутися до нотаріуса в строк 6 місяців (дуже важливо дотриматися цієї умови) після смерті спадкодавця, а саме оформлення, тобто отримання документів на майно відбуватиметься вже після закінчення 6 місяців у будь-який зручний для вас час у випадку відкритої спадкової справи.

  • Спадщина відкривається за останнім місцем проживання людини, а якщо таке місце не відоме, то там, де знаходиться велика частина нерухомого майна, що підлягає оформленню.
  • Спадщина може бути двох видів. До них відноситься оформлення згідно із законом або за заповітом. Якщо є заповіт, то спадкоємцями є ті особи, які були вказані в цьому заповіті. У випадку, якщо заповіт відсутній, то спадкоємці визначаються згідно із законом по черзі, передбаченій Цивільним кодексом України. Важливо знати, що до категорії спадкоємців першої черги відносяться виключно діти, подружжя або батьки померлого.

  • Спадкоємець має право відмовитися від спадщини, але це треба зробити саме впродовж 6 місяців. Для відмови від спадщини також необхідно звернутися до нотаріуса, що відкрив спадкову справу, і безпосередньо у нього в конторі подати відповідну заяву. Якщо до закінчення шестимісячного терміну ви передумаєте і все-таки захочете прийняти спадщину, ви можете відкликати свою попередню заяву про відмову від спадщини.

  • Не можна щось прийняти в спадщину, а від чогось відмовитися. Якщо приймаєте спадщину, то всю, і якщо відмовляєтеся, то від усієї. Приймаючи спадщину, ви берете разом з нею на себе не лише права спадкоємця (наприклад, право власності на квартиру), але також і його обов’язки (наприклад, обов’язки зі сплати кредиту).

Перелік документів на першому етапі для відкриття спадкової справи:

  1. свідоцтво про смерть спадкодавця;

  2. довідка про останнє місце проживання спадкодавця на момент смерті;

  3. заповіт (за його наявності);

  4. документи, що засвідчують особу спадкоємця;

  5. якщо в спадщину спадкоємець вступатиме згідно із законом, то потрібні документи для підтвердження родинних зв’язків, наприклад, свідоцтво про народження або свідоцтво про шлюб.

Наследство семья

Для отримання свідоцтва про ваше право на спадщину треба буде додатково надати наступні документи (перелік документів залежить від спадкової маси):

  1. документи, що засвідчують особу спадкоємця;

  2. документи на майно, свідоцтво на яке ви хочете отримати (свідоцтво про приватизацію квартири або ж договір купівлі-продажу квартири, а також технічний паспорт на квартиру, техпаспорт на автомобіль, тощо);

  3. оцінка нерухомого майна або транспортного засобу (у разі, якщо спадкоємцю треба буде платити податок при оформленні спадщини);

  4. довіреність, якщо від спадкоємця діє представник;

  5. документи, що засвідчують особу представника за довіреністю.

Після надання вказаних документів нотаріусом складається заява, на підставі якої видається вам свідоцтво про право на спадщину.

Наступний запис
Договір оренди
[vc_wp_search]

Консультація нотаріуса:

+38 099 559 35 95
+38 097 071 96 84

Послуги нотаріуса

Меню