Оформлення спадщини

Деталі оформлення спадщини: 

  • Для відкриття спадщини необхідно звернутися до нотаріуса протягом 6 місяців (дуже важливо дотриматися цієї умови) після смерті спадкодавця, а власне оформлення, тобто отримання документів на майно, буде відбуватися вже після закінчення 6 місяців у будь-який зручний для вас час у разі відкритої спадкової справи .

  • Спадщина відкривається за останнім місцем проживання людини, а якщо таке місце невідоме, то там, де знаходиться велика частина нерухомого майна, що підлягає оформленню.
  • Спадщина може бути двох видів. До них належить оформлення згідно із законом або за заповітом. Якщо є заповіт, то спадкоємцями є ті особи, які були зазначені у цьому заповіті. У разі, якщо заповіт відсутній, то спадкоємці визначаються згідно із законом за чергою, передбаченою Цивільним кодексом України. Важливо знати, що до категорії спадкоємців першої черги відносяться виключно діти, подружжя чи батьки померлого.

  • Спадкоємець має право відмовитися від спадщини, але це треба зробити саме протягом 6 місяців. Для відмови від спадщини також необхідно звернутися до нотаріуса, що відкрив спадкову справу, і безпосередньо у нього в конторі подати відповідну заяву. Якщо до закінчення шестимісячного терміну ви передумаєте і все-таки захочете прийняти спадок, ви можете відкликати своє попереднє заявлення про відмову від спадку.

  • Не можна щось прийняти у спадок, а від чогось відмовитися. Якщо приймаєте спадок, то весь, і якщо відмовляєтеся, то від усього. Приймаючи спадщину, ви берете разом із нею не лише права спадкоємця (наприклад, право власності на квартиру), але також і його обов'язки (наприклад, обов'язки зі сплати кредиту).

Перелік документів на першому етапі для відкриття спадкової справи:

  1. свідоцтво про смерть спадкодавця;

  2. довідка про останнє місце проживання спадкодавця на момент смерті;

  3. заповіт (за його наявності);

  4. документи, що засвідчують особу спадкоємця;

  5. якщо в спадщину спадкоємець буде вступати згідно із законом, то потрібні документи для підтвердження родинних зв'язків, наприклад, свідоцтво про народження або свідоцтво про шлюб.

Для отримання свідоцтва про ваше право на спадщину треба буде додатково надати наступні документи (перелік документів залежить від спадкової маси):

  1. документи, що засвідчують особу спадкоємця;

  2. документи на майно, свідоцтво на яке ви хочете отримати (свідоцтво про приватизацію квартири або договір купівлі-продажу квартири, а також технічний паспорт на квартиру, техпаспорт на автомобіль, тощо);

  3. оцінка нерухомого майна або транспортного засобу (у разі, якщо спадкоємцю треба буде сплачувати податок під час оформлення спадщини);

  4. довіреність, якщо від спадкоємця діє представник;

  5. документи, що засвідчують особу представника за довіреністю.

Після надання зазначених документів нотаріусом складається заява, на підставі якої видається вам свідоцтво про право на спадщину.

Наступний запис
Договір оренди

Консультація нотаріуса:

+38 050 348 02 56
+38 097 071 96 84

Послуги нотаріуса

Меню